Mea Fa'a'avevela Fa'avela mo Fale Fa'a'umea

I le aluga o tausaga, o fale uʻamea ua maua le lauiloa mo lo latou tumau, taugofie, ma le faʻaogaina.Ae ui i lea, o se itu taua i le fausiaina o uʻamea e masani ona le amanaiaina o le faʻamaʻaina o le vevela.A aunoa ma se fa'a'ese'esega lelei, o nei fale e mafai ona pagatia i le tele o le vevela, e mafua ai le fa'aaogaina o le malosi ma le fa'anoanoa o tagata nofoia.O le mea lea, o le filifilia o mea faʻapipiʻi saʻo mo fale fausaga uʻamea e taua tele e faʻamautinoa ai le malosi o le malosi ma fausia ai se siosiomaga mafanafana i totonu.

O le fa'amama vevela e iai sona sao taua i le fausiaina, ma o fausaga u'amea e leai se fa'alavelave.O le uamea o se ta'ita'i lelei o le vevela ma e faigofie ona fa'afeiloa'i le vevela mai le vateatea i fafo i le va i totonu.I tau malulu, e mafua ai le faʻateleina o le vevela, e manaʻomia ai le faʻaogaina o le malosi maualuga mo le faʻamafanafanaina.I le isi itu, i le vevela o le tau, o fale uʻamea e mafai ona mitiia ma taofi le tele o le vevela, e mafua ai le maualuga o le vevela i totonu o le fausaga ma manaʻomia ai le faʻaleleia atili o le malulu.E mafai e le fa'alumaina ona faʻafeiloaʻi nei faʻafitauli e ala i le faʻaitiitia o le vevela o le vevela, ma faʻaitiitia ai le faʻaaogaina o le malosi ma tausia se mafanafana mafanafana i totonu.

01

Mea e Mana'omia pe a Filifilia Mea Fa'agata

O mea nei e manaʻomia ona mafaufauina pe a filifilia mea faʻapipiʻi fausaga uʻamea:

1. Faʻatinoga vevela: O le faʻamoemoega autu o le faʻafefe o le vevela o le faʻaitiitia lea o le vevela.O le mea lea, e taua tele le filifilia o se mea e maualuga le teteʻe o le vevela (R value).O le maualuga o le R-taua, o le sili atu foi lea o le malosi ole insulator e tetee atu ai i le vevela.

2. Tete'e o le susu: O fausaga u'amea e faigofie ile fa'afitauli ole susu e pei ole condensation.O le fa'alumaina ma le maualuga o le susu e fesoasoani e puipuia ai le fa'atupuina o le susu, fa'aitiitia ai le lamatiaga o le fa'aleagaina o le fausaga ma le tupu a'e o limu.

3. Saogalemu o le afi: O fausaga uʻamea e matua faʻafefeteina i le afi, o le mea lea o le teteʻe o le afi o se iloiloga taua.O le filifilia o mea e le mu e mafai ona fa'aleleia atili ai le saogalemu o le afi o lou fale.

4. Tumau: O le ola tautua o mea faʻapipiʻi e taua tele e faʻamautinoa ai le aoga umi o fale.O meafaitino e malolosi ma mafai ona tatalia tulaga faigata o le fausaga ma le siosiomaga e sili.

02

O mea faʻapipiʻi e masani ona faʻaaogaina i fale faʻatulagaina uamea

Sei o tatou talanoaina nisi o mea fa'a'ese'ese e masani ona fa'aogaina i fale fau u'amea:

1. Glass fiber insulation mea: Glass fiber insulation meafaitino ua avea ma mea lautele faʻaaogaina ona o lona faʻaogaina lelei o le vevela ma le tamaoaiga.E aofia ai alava tioata lelei e maileia le ea, faʻaitiitia lelei le vevela.Fiberglass insulation e sau i ituaiga eseese e pei ole batt, roll ma le loose fill, e faigofie ai ona faapipii i vaega eseese o se fale.

2. Fa'amama fa'ameamea: O le fulufulu mamoe, e ta'ua fo'i o le fulufulu papa po'o le asbestos, o le isi lea filifiliga fa'alumaina lauiloa.E faia mai mea fa'alenatura (tele ma'a mūmū po'o ma'a) e fa'avevela ma milo i alava.O le fa'a'ese'esega o fulufulu o minerale e lelei le tete'eina o le vevela, fa'asao le afi ma mea e fa'afefete ai le leo.

3. Fa'asalaina Foam Insulation: Fa'asalaina foam insulation o se fofo fou e maua ai le fa'aogaina lelei o le vevela e ala i le fa'amauina o va ma ta'e.E faʻaaogaina i le vai ma faʻalauteleina e faʻatumu ai le avanoa, faia ai se pa puipui malulu ma susu.E sili ona aoga le fa'amaluina o le foam mo fausaga u'amea aua e pipii lelei i foliga le lelei ma luga o fale.

4. Fa'aulufaleina o le polystyrene (EPS): EPS fa'amama, e masani ona ta'ua o Styrofoam, o se filifiliga mama ma taugofie.O lo'o i ai le fa'amalo lelei o le vevela ma le susu-fa'amaonia meatotino, ma e fetaui lelei mo vaega eseese o fale fa'atulagaina uamea.EPS insulation o loʻo faʻaalia ai le laupapa foam maʻaʻa mo le faigofie ona taulimaina ma faʻapipiʻi.

03

Fa'amanuiaga o le Fa'aogaina o le Insulation

E ala i le faʻaaogaina o le faʻaogaina lelei i fale uʻamea, e tele faʻamanuiaga e mafai ona maua:

1. Malosiaga Malosiaga: O le vevela vevela e faʻaitiitia ai le vevela, ma faʻaitiitia ai le faʻaogaina o le malosi i le faʻavevela ma le malulu.Ole mea lea e mafai ona fa'asaoina lelei le malosi ma fa'aitiitia ai pili fa'aoga.

2. Si'osi'omaga fa'alelei i totonu: E fesoasoani le fa'amama lelei e fa'amautu ai le vevela i totonu o le fale ma fa'aitiitia ai suiga o le vevela ma ata.O lenei mea e maua ai se olaga lelei poʻo se siosiomaga faigaluega mo tagata o loʻo nofoia le fale faumea.

3. Pulea Fa'asa'o: O le fa'a'ese'ese lelei e taofia ai le fa'atupuina o le fa'a'ele'ele e ala i le tu'uina atu o se pa puipui vevela i le va o totonu ma fafo.E fesoasoani lea e puipuia ai fa'afitauli e feso'ota'i ma le susu e pei o le tupu a'e o le limu ma le fa'aleagaina.

4. Faʻaitiitiga o le pisa: O mea faʻafefe vevela e galue foi o se pa puipui, faʻaitiitia le faʻasalalauina o le pisa i fafo i totonu o le fale.E fesoasoani lea i se si'osi'omaga filemu, sili atu le to'afilemu i totonu.


Taimi meli: Aukuso-21-2023